onsdag den 29. februar 2012

Lette sunde sweet potato burgere, med pesto og avocado.





Jeg er begyndt at leve en sundere livsstil, indebærende blandt andet sund kost. Jeg har før forsøgt at lægge min kost om, men jeg har simpelthen haft så svært ved at hænge i. Især fordi den mad jeg har spist har været så kedelig og smagsforladt at jeg næsten ligeså godt kunne have spist pap!
Men den her gang skal det simpelthen hænge ved, for jeg er så træt og uoplagt og det går altså bare ikke! En måned har jeg holdt den nu, med sund kost og daglig motion - og jeg føler at det er meget nemmere at holde det denne gang, fordi jeg har fundet en masse spændende, sunde og næringsrige opskrifter!

Ovenstående ''burgere'', er lavet på rugbrødsboller fra Schulstad.

Ingredienser til sød kartoffel-bøffer:

2 Søde kartofler
2 dåser hvide bønner
2 spiseskefulde mel
Krydderriger efter smag - jeg har bare brugt salt og peber.

Fremgangsmåde:

Bag kartoflerne i ovnen i 1/2 - 1 time.
Udhul kartoflerne - kom indmaden i en stor skål og smid skrællen ud.
Dræn bønnerne for vand og tilsæt dem.
Mos eller blend kartofler og bønner sammen.
Tilsæt mel og krydderiger.
Bland sammen.
Form små bøffer, og steg dem på en opvarmet pande, evt med olivenolie.
(Kan også varmes i ovnen)

Burger 1;
Halv rugbrødsbolle, smurt med grøn pesto.
Med blandet salat, sød kartoffel-bøf og avocadoskiver.

Burger 2;
Halv rugbrødsbolle, smurt med grøn pesto.
Med blandet salat, mozerella og avocadoskiver.

SUPER mættende og lækker aftensmad!

7 kommentarer:

  1. Thumps ud for sundere livsstil :)

    Det ser rigtig godt ud!

    SvarSlet
  2. Det ser faktisk rigtig lækkert ud og ja som I.P skriver, thumbs up for sundere livsstil, det er rigtig fedt, at du kan holde det, når andre som mig ikke kan :-PPP
    Knus Majken
    majkencelina.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Ser rigtig lækkert ud :)

    kathrine-emilie.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Hvor ser det bare lækkert ud!

    http://whoisbjoern.blogspot.com/

    SvarSlet
  5. Mhhhh!

    http://malunsesverden.blogspot.com/

    SvarSlet
  6. Det ser vildt lækkert ud! Skal helt sikkert afprøves :-)

    Knuus Emma
    emmajensens.blogspot.com

    SvarSlet
  7. Hvor ser det dog lækkert ud! Jeg elsker avocado.. Er selvfølgelig også fastlæser!
    Håber du vil tjekke min blog ud, og bare bruge 10 sek. på det. Det vil gøre mig vildt glad.

    knus
    josephinefotoblog.blogspot.dk

    SvarSlet